piątek, 15 maja 2020

Liczymy zwierzęta

Policz i wykonaj zapis matematyczny do podanych zadań ( użyj liczmanów):

1. W zagrodzie są 2 świnki, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? 

2. W chlewiku są 4 świnki i 4 prosiaki. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? 

3. Po podwórku chodzi 7 kaczek i 1 kura. Ile ptaków jest na podwórku?  


Po wykonaniu zadań zachęcamy Was do obejrzenia filmu i utrwalenia wiadomości na temat zwierząt mieszkających na wsi :

 


 Rozwiąż zagadki:

1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę.
kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

2. Ptak jest ze mnie kolorowy
i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)

3. Ma skrzydełka dwa,
mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

4. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie,
a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

5. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka
nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

6. Za każde jajko, małe i duże,
podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

7. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy,
że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego,
czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

8. Mam na sobie same loczki,
futro białe jak obłoczki,
a gdy czegoś mi się chce
mówię tylko: me, me, me. (owca)

Zabawy z rodzicami

Zabawa "Dopowiedz i zrób" – zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci.
Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i zrób duże … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

Zabawa " Co zaczyna się na głoskę?- zabawa słuchowa.

Rodzic podaje głoskę i prosi o podanie nazw zwierząt, roślin, które zaczynają się dana głoską.



link karta pracy "Wiejska zagroda"
 




 link karta pracy " Wiejska zagroda"
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz