czwartek, 28 maja 2020

Moja rodzina

R - ja radość, 
O - jak opieka,
D - jak dobranoc, gdy zamyka się dziecka powieka.
Z - jak zaufanie,
 I - jak integracja,
N - jak nadzieja, że w tym roku zaszalejemy znów na wakacjach.
A - jak alfa, bo od niej się wszystko zaczyna,
dlatego tak ważna w życiu każdego jest rodzina.


Zapraszamy do wysłuchania wiesza   B. Szelągowskiej
"Moja rodzina i ja"

Mama i tata,
i jeszcze ja!
Babcia i dziadek, chomiki dwa!
Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy
i się wzajemnie bardzo kochamy.
I nikt nikomu nie przypomina,
że najważniejsza w życiu rodzina!



Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących wiersza: 

−O kim jest ten wiersz?
−Co jest najważniejsze w rodzinie?
−Kto mieszka z tobą w domu?
−Kto należy do twojej najbliższej rodziny?
−Jaka jest twoja rodzina?



Macie może w swoich domach albumy ze zdjęciami?
Zapraszamy Was ze swoimi rodzicami do obejrzenia rodzinnych fotografii. Zachęcamy Was do wypowiadania się na temat swoich rodzin, podajcie imiona osób, które widzicie na zdjęciach. Z pomocą rodziców nazywajcie członków najbliższej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, kuzynka.

Zapraszamy do zabawy do piosenki "Moja rodzina"
Podczas śpiewania piosenki wskazujemy poszczególne osoby wymienione w piosence.
Na słowa "A to rodzina ma" rysujemy  przed sobą rękoma duże serce.




Zachęcamy do wykonania ćwiczenia, w którym opowiadamy o rodzinie przedstawionej na obrazku, oraz poniżej rysujemy swoją rodzinę.

Robimy chwilową przerwę w pracy. 
Poćwiczymy teraz Wasze rączki przy zabawie paluszkowej pt. "Rodzina".
Prosimy rodziców o przeczytanie tekstu wierszyka, dzieci mają dłoń złożoną w pięść i zaczynają prostować paluszki od kciuka.  DO DZIEŁA!!

Ten pierwszy to nasz dziadziuś.
A obok – babunia.
Największy to tatuś,
a przy nim mamunia.
A to jest dziecinka mała! Tralalala, la, la…
A to – moja rączka cała! Tralalala, la, la…

Możemy wykonać to ćwiczenie na przemian z drugą dłonią.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz